K2 // Hovedporten 2 // 2650 Hvidovre // Tlf: +45 36 890 890

rimmer
toolbox
dorset

Den europæiske computerspilsbranche ønsker øget fokus på aldersmærkningen af computerspil.

Hovedbudskaberne er, at nogle spil ikke er for børn og at aldersmærkningen ikke handler om sværhedsgrad.

K2 har i 2008 udviklet to kampagner, der skal udbrede kendskabet til mærkningsordningen Pegi.

Den første kampagne er målrettet bibliotekarer og klubpædagoger, som via  undervisningsmaterialet PEGI TOOL BOX er blevet ambassadører for mærkningsordningen.

I den anden kampagne spiller komikerne Lasse Rimmer og Sebastian Dorset hovedrollen forklædt som hhv computerspilsfiguren Master Chief fra Halo og Altair fra Assassin’s Creed.

Mest synlige element i denne kampagne er TV-spots til DR OBS. Her er Lasse Rimmer og Sebastian Dorset kopieret ind i spillet, hvorfra han fortæller om aldersmærkningen.

Udover spottet, der også har fået flere tusinde hits på YouTube, indeholder kampagnen en folder til biblioteker og spilbutikker samt udstillingsmateriale, der rejser rundt til relvante messer og konferencer.

Kampagnen har opnået stor bevågenhed og var bl.a. genstand for et syv minutters langt indslag i TV2s Go’ Morgen Danmark.