K2 // Hovedporten 2 // 2650 Hvidovre // Tlf: +45 36 890 890

bannerDKforside2
bannerDKindstillinger
bannerDKpegi
bannerDKhvader2

 

K2 stod bag, da Multimedieforeningen og Medierådet for børn og unge i Danmark og NSM og Medietilsynet i Norge i oktober 2014 lancerede ny stor kampagne om børn og computerspil

Kampagnen “Børn, unge og computerspil” informerer om genrer, aldersmærkning og hjælper til forældreindstillinger af spilkonsoller, smartphones og tablets.

K2 har stået for idé, tekst, design, samarbejdspartnere og PR, der bl.a. resulterede i et syv minutters indslag i TV2 Lorry samt en lang række online- og printartikler i både Danmark og Norge.

Håndbog og hjemmeside
Kampagnen består af en hjemmeside og en håndbog, der giver en grundlæggende forståelse af computerspil som medie. Hvilke genrer findes der, og hvilke platforme afvikles spillene på anno 2014.

Herudover gennemgås den fælleseuropæiske aldersmærkning af computerspil – PEGI – i en dansk sammenhæng.

Endelig giver kampagnen konkret hjælp til hvordan man holder styr på hvilke spil der spilles og hvor mange penge, der bruges online.

Kampagnen findes på spilguide.muf.dk (ikke længere tilgængelig) –hvor håndbogen kan downloades. Den fysiske version kan fås i Elgiganten og hos Kidsandmedia.dk