15 år med spilbranchen
K2 har i over 15 år været fast bureau og sparringspartner for både den danske og den pan-nordiske brancheforening for computerspil. Fra lanceringen af den første PlayStation til Augmentet Reality på mobilen og Roomscale Virtual reality i hjemmet. Fra drengeværelset til stuen, fra niche til mainstream, fra stilhed til storm.
At etablere en branche
Spilbranchen er fortsat en relativt ung og til tider udskældt branche – med udfordringer på flere planer.
Igennem årene har det handlet om at udvikle skarpe strategier og opstille klare mål, at præge debatten, at ændre holdninger, at slukke ildebrande, at informere befolkningen og beslutningstagerne – og reelt at etablere en branche.
Aktiviteter
Samarbejdet med Multimedieforeningen og ANGI Nordic har igennem årene udmøntet sig i en række forskellige aktiviteter, bl.a.:
- Årlige kampagner for PEGI-aldersmærkningen
- Kampagner for Spilpolitik i hjemmet og Spil i undervisningen
- Etablering af en Spilkanon
- Awardshows i både Danmark og Norge
- Kortlægning og analyse af forbrugeradfærd
- Struktureret og langsigtet pro-aktivt pressearbejde
- Analyse og distribution af branchetal og statistik
- Etablering og udvikling af netværk med udviklere, lovgivere og forskere mv.