K2
  • Forside
  • Ydelser
  • Projekter
  • Kontakt
  • Menu

15 år med spilbranchen

K2 har i over 15 år været fast bureau og sparringspartner for både den danske og den pan-nordiske brancheforening for computerspil. Fra lanceringen af den første PlayStation til Augmentet Reality på mobilen og Roomscale Virtual reality i hjemmet. Fra drengeværelset til stuen, fra niche til mainstream, fra stilhed til storm.

At etablere en branche

Spilbranchen er fortsat en relativt ung og til tider udskældt branche – med udfordringer på flere planer.

Igennem årene har det handlet om at udvikle skarpe strategier og opstille klare mål, at præge debatten, at ændre holdninger, at slukke ildebrande, at informere befolkningen og beslutningstagerne – og reelt at etablere en branche.

Aktiviteter

Samarbejdet med Multimedieforeningen og ANGI Nordic har igennem årene udmøntet sig i en række forskellige aktiviteter, bl.a.:

  • Årlige kampagner for PEGI-aldersmærkningen
  • Kampagner for Spilpolitik i hjemmet og Spil i undervisningen
  • Etablering af en Spilkanon
  • Awardshows i både Danmark og Norge
  • Kortlægning og analyse af forbrugeradfærd
  • Struktureret og langsigtet pro-aktivt pressearbejde
  • Analyse og distribution af branchetal og statistik
  • Etablering og udvikling af netværk med udviklere, lovgivere og forskere mv.
Kommunikation2 ApS // Hovedporten 2 / 2650 Hvidovre // CVR: 28316143
HTC Vive vælger K2 i Norden Referencer & Indblik
Scroll to top

Yes, vi bruger også cookies! Er det OK med dig? (Giv mig lidt mere info)

Her på k-2.dk bruger vi en række forskellige cookies, som gerne skulle give dig en ultra-behagelig oplevelse samt fuldstændig web-velvære.

Klik "Yes" nederst på siden for at acceptere cookies og kravle trygt videre på k-2.dk.

Luk